Już 28 sierpnia rusza US Open
Poznaj siłę sportowych emocji na platformach Eurosportu

US Open to czwarty i ostatni w kalendarzu turniej zaliczany do Wielkiego Szlema – najtrudniejszych i najbardziej prestiżowych turniejów tenisowych. Tegoroczną rywalizację, która rozpocznie się 28 sierpnia, kibice będą mogli śledzić na kanałach Eurosportu, a także na platformie Eurosport Player, na której dostępne będą transmisje z niemal wszystkich kortów.

Sportowe emocje i pasja związane z US Open przyciągają do Eurosportu rzeszę kibiców – w ubiegłym roku przynajmniej minutę relacji na żywo oglądało około 1,5 mln widzów. Aż 69 procent spośród widzów, którzy oglądają w Polsce US Open to mężczyźni, co stanowi jasno określoną i jednocześnie atrakcyjną grupę dla reklamodawców. W grupie mężczyzn 20+ w miastach powyżej 200 tys. mieszkańców współczynnik dopasowania wynosi 592 (przy 118 dla Total TV). Z kolei wśród odbiorców M30+ na kierowniczych stanowiskach i M20+ z wysokimi dochodami dopasowanie wynosi kolejno 400 (vs. 100 dla Total TV) i 372 (vs. 90 dla Total TV).

- US Open, ostatni w kalendarzu turniej wielkoszlemowy, ma ogromny potencjał reklamowy. Relacje na żywo odbywają się w czasie prime-time, co jest ważne szczególnie w kontekście budowania zasięgu wśród grupy komercyjnej. – powiedział Jacek Szymczyk, Ad Sales Director Discovery w Polsce. - Eurosport, najchętniej oglądany kanał sportowy w Polsce1, od lat relacjonuje tę niezwykle wymagającą pod kątem transmisji rywalizację. Nasze doświadczenie i innowacyjne podejście pozwalają nam na wdrażanie takich rozwiązań, które odpowiedzą na potrzeby widza i wyniosą go na nowy poziom przeżywania sportowych emocji. Dzięki ofercie Eurosport Experience możemy połączyć potrzeby kibiców i naszych partnerów biznesowych, którzy mają szansę nawiązać prawdziwą, emocjonalną więź z konsumentami. – dodaje.

Dwa tygodnie tenisowych emocji

Na przełomie sierpnia i września oczy całego tenisowego świata zwrócone są na Nowy Jork, gdzie na kortach Flushing Meadows rozgrywany jest US Open. Kortem głównym jest Arthur Ashe Stadium, największy obiekt tenisowy na świecie, jednak kamery Eurosportu będą transmitować każdą minutę tego wydarzenia niemal ze wszystkich kortów. Relacje Eurosportu 1 i Eurosportu 2 na żywo z turnieju US Open obejmą zarówno sesję dzienną, jak i wieczorną. Codziennie transmisje trwać będą nieprzerwanie od godziny 17:00 do ostatniego meczu dnia. Relacje wzbogacone zostaną również o liczne analizy i komentarze ekspertów – Matsa Wilandera, Barbary Schett czy Patricka Mouratoglou. Ponadto dzięki platformie Eurosport Player widzowie sami będą mogli zdecydować, który mecz chcą oglądać w danym momencie. Stawka rywalizacji jest naprawdę wysoka – pula nagród wyniesie aż 50 mln dolarów. To aż 10 procent więcej niż przed rokiem, co będzie stanowić rekord w Wielkim Szlemie.

Relacje z US Open będą także dostępne w specjalnym pakiecie Tenis Premium, który powstał w rezultacie współpracy Grupy Polsat i Eurosportu. Kanały Tenis Premium 1 i Tenis Premium 2, składające się na tę ofertę, zapewnią nieprzerwany dostęp do turnieju: 24 godziny na dobę, bez reklam i w jakości HD. Po zakończeniu US Open, przez kolejny tydzień, dostępne będą powtórki z najciekawszych rozgrywek.

Wśród mężczyzn faworytami są Roger Federer, Andy Murray, Novak Djokovic, Rafael Nadal i Stan Wawrinka, który broni tytułu. Czekamy na to, co pokaże Jerzy Janowicz. W deblu kibicować będziemy mistrzom Wimbledonu Łukaszowi Kubotowi i Brazylijczykowi Marcelo Melo. Wśród kobiet grono kandydatek do zwycięstwa jest zdecydowanie większe i eksperci wymieniają co najmniej 15 nazwisk, w tym niespodziewaną triumfatorkę French Open, 19-letnią Jelenę Ostapenko czy zwyciężczynię Wimbledonu Garbine Muguruzę. Tutaj liczymy też na dobre występy Agnieszki Radwańskiej i Magdy Linette.

US Open w ramach Eurosport Experience

US Open to jedna z imprez oferowanych w ramach produktu Eurosport Experience. Zadebiutował on na polskim rynku w ubiegłym roku, jako pierwsza tego typu oferta pozwalająca powiązać markę z prestiżowymi wydarzeniami sportowymi. Zakłada ona o wiele szersze spektrum działań niż standardowy sponsoring relacji sportowych, łącząc w sobie działania na antenie i poza nią. Oprócz takich narzędzi, jak unikalny branded content, zaangażowanie sportowców i ekspertów, dedykowane aplikacje, cross-promocje, czy pakiet hospitality, zespół Brand Partnership Discovery Media oferuje swoim klientom spoty w ekskluzywnym czasie reklamowym wokół największych wydarzeń sportowych transmitowanych przez Eurosport (turniejów Wielkiego Szlema, kolarskich Grand Tourów oraz nadchodzących Igrzysk Olimpijskich w Pjongczang).

Maciej Zoll

Kontakt

Brand Partnership Executive Eurosport

Jacek Szymczyk

Kontakt

Ad Sales Director, Discovery Networks CEEMEA